Niemand?
#1
Kom op mensen, is Luxemburg helemaal geen land meer om eens lekker over te discussiëren? Er zullen toch zeker liefhebbers zijn die iets te melden of juist te vragen hebben?

Ik heb dit forum vol enthousiasme een tijdje geleden geopend en dacht dat het wel bestaansrecht zou hebben; blijkbaar heb ik me vergist......

Ik laat het forum nog een poosje online (laten we zeggen tot 1 oktober 2011) in de hoop dat het tij alsnog zal keren, mocht het niet zo zijn zal ik de stekker er helaas weer uit moeten trekken.

Ik hoop dat het zover niet hoeft te komen Confused

Dus, Luxemburg-liefhebbers, heb je iets leuks of interessants te melden of zit je met een prangende vraag? Laat het maar horen.


Quote
#2
Hopelijk komen na de vakantie meer reakties. Op de Luxemburgstartpagina is het ook al vrij rustig.

Zou alleen al voor het werk wat jij Ger aan dit forum gehad hebt voor te bouwen zeer zonde zijn.
Quote
#3
Het is gewoon geweldig daar!
De afgelopen weekenden daar doorgebracht en héérlijk gewandeld, wat een rust en wat een mooie vergezichten.
Gewoon weg geweldig!!!
Samen met de hond heerlijk op pad, beiden zéér veel genoten!!

Quote
#4
Hallo Ineke,
Allereerst welkom op dit nieuwe Luxemburg-forum! Leuk dat je je hebt aangemeld Smile
Je hebt helemaal gelijk, Luxemburg is een geweldig land en nog binnen handbereik ook. Zelf wonen we in Zuid-Limburg en rijden regelmatig richting Luxemburg voor een dagje wandelen door de natuur aldaar.

Ken je de Cornelysmillen-wandelingen rond Troisvierges/Biwisch al? Erg leuk en ook goed te doen met een hond; je komt er nauwelijks andere mensen/honden tegen.
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ook de "Naturpad"-wandeling rond Beaufort is een aanrader:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Verder zijn we regelmatig te vinden in het Müllerthal:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ken je deze al?

Groet, Ger



Quote
#5
Dat zou toch wel heel jammer zijnConfused
Daarom wil ik me graag even voorstellen:
Ik ben Helga en helemaal gek op Luxemburg. Als kind heb ik er gewoond tot mijn achtste verjaardag en daarna is dit schitterende land nooit meer uit mijn hart verdwenenHeart
Nu, 40 jaar later is het nog steeds mijn favoriete vakantieland en mijn man en ik zijn er dan ook regelmatig, zeker eens in de twee maanden, een weekendje te vinden.
Vroeger altijd met een tentje en tegenwoordig meestal in verschillende hotels.
Wat ik zo mooi vind aan Luxemburg is de rust, de ruimte en de schitterende natuur.
Hopelijk gaan er nog meer mensen reageren zodat dit forum blijft bestaan en we als 'fanclub' kunnen keuvelen over luxemburgse koetjes en kalfjes.
Groetjes, Helga
Quote
#6
Hallo Ineke,
Was het de eerste keer dat je Luxemburg bezocht?
Waar ben je geweest? En ik durf het bijna niet te vragen maar heb je ook leuke foto's gemaakt?
Ik heb gisteren een topic geopend met de naam 'raad-het-plaatje'.............dus als je een foto met ons zou willen delen.........heel graag.Smile
Groetjes, Helga
Quote
#7
Hoi Helga en Ger,
Geweldig is het, helaas wordt dit voorlopig ons laatste weekendje .........we zijn naar Troisvierges geweest en ja Ger we hebben ( een stukje) van de ooievaarsroute gelopen . SCHITTEREND!!
Nog een vraagje , we kwamen op een splitsing verscholen in het gras een grafzerk tegen, de tekst was niet meer te lzen helaas, weet jij hier meer over te vertellen?
Stom, stom, stom genoeg heb ik er geen foto van gemaakt. Ik heb wel hele mooie foto's gemaakt en zal deze volgende week ook met jullie delen. Nu helaas geen tijd meer want we gaan zo!!!!!!!!
Quote
#8
Hoi Ineke,
Daar bij Troisvierges, in het piepkleine dorpje Biwisch, heb ik in mijn jeugd gewoondSmile

Gelukkig heb je wel nog een heel weekend voor de boeg dus...............geniet ervan!!!
Ik verheug me al op de foto's van volgende week!!!
Veel plezier nog en een goeie terugreis!
Groetjes, Helga
Quote
#9
(17 June 2011, 11:03)ineke schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




we kwamen op een splitsing verscholen in het gras een grafzerk tegen, de tekst was niet meer te lzen helaas, weet jij hier meer over te vertellen?


Kan je een indicatie geven waar die grafzerk ongeveer stond? Vanaf het begin van de wandeling in Troisvierges gezien nog vóór het moerasgedeelte? Of in de buurt van de spoorwegovergang tussen de overgang en het bos? dan ga ik de eerstvolgende keer eens kijken of ik 'm ook kan vinden en de oorsprong ervan proberen te achterhalen. Wij komen er regelmatig maar hebben 'm nog nooit opgemerkt........

Ger
Quote
#10
Luxemburg is zeker een schitterend land, kom er heel veel. We hebben nl. een caravan in Obereisenbach staan, van 6 t/m 13 aug zijn we er ook weer. We zitten er +/- 4 maanden per jaar.
@ Ineke : Jij zit blijkbaar ook veel in het noorden van lux. weet je van het bestaan van het vliegtuigwrak/monument in Maulusmuhle?

Groetjes,
Yme
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.