Winkelcentra in Luxemburg
#1
Altijd handig als je dringend iets nodig hebt of als het, zoals de laatste dagen, geen wandelweer is: Een overdekt winkelcentrum!
Luxemburg heeft een paar schitterende winkelcentra. Ik heb de volgende al bezocht:
In Schmiede (direct als je bij Wemperhardt de grens over komt bij de rotond naar rechts) Dit is een schitterend groot winkelcentrum van Knauf. Hier kun je ook op verschillende plekken heerlijk eten!!!
In Pommerloch (Knauf)
In Mersch (Topaze)
Overal gratis parkeren en keurig verzorgde toiletten!!
Kennen jullie er nog meer? Ik hoor het graagWink
Groetjes, Helga
Quote
#2
(24 July 2011, 12:50)Helga schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Kennen jullie er nog meer? Ik hoor het graagWink
Groetjes, Helga

Een van de mooiste en grootste winkelcentra van het land staat in de hoofdstad op de Kirchbierg: Auchan
Een gigantisch en hypermodern winkelcentrum waar je werkelijk alles kunt krijgen. Je ziet er mensen met winkelwagentjes naar buiten komen waarin je vanalles kunt aantreffen; van een simpel pakje margarine via kleding tot autobanden toe......
Ook hier weer lekker lunchen in één van de vele lunchcorners. En ben je het slechte weer helemaal moe boek je er en-passant ook nog even een reisje naar zonniger oorden ;-)

Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#3
Thumbs Up 
Ooh ja Ger, die was ik nog helemaal vergetenBlush Daar ben ik een paar jaar geleden ook een keer geweest.
Inderdaad een schitterend winkelcentrum!!! En ook weer zo keurig verzorgd..................ja die luxemburgers kunnen er wat van !
Quote
#4
Ettelbruck, heeft ook een winkelcentrum(pje) Beneden is een supermarkt en boven kan je andere dingen kopen. Een parkeerplaats vind je voor de deur en is helaas niet gratis, maar wel betaalbaar. Een bon koste ca 14 jaar geleden 1000 Lfr, was ca 50,- gulden*. Ook bij de grens met Bastogne heb ik horen vertellen dat er een grote supermarkt is met 1000 + 1 dingen. Je hebt daar ook een paar pompen voor goedkoop benzine te laden.

*Ja ik kreeg er eentje. Stond niet in een vak en niet hinderlijk, maar wel volgens de dienstdoende, gemeentelijk in deeltijd aangestelde parkeer/boswachter.
Quote
#5
Hallo Yaniz,
Toen wij, heel lang geleden, in Ettelbruck op de camping stonden deden wij in dit winkelcentrum altijd onze boodschappen.
Ook wij hebben niet zo'n fijne herinneringen aan deze parkeerplaats. Hier heeft onze auto destijds een flinke deuk opgelopen toen een luxemburgse bezoeker, achteruit reed en ons over het hoofd zag.
Politie erbij,.............en begin dan maar eens uit te leggen ...........in het frans....
Maar gelukkig werd alles wel snel en netjes opgelost en konden wij weer verder met onze vakantie.
Het winkelcentrum bij Bastogne ken ik nog niet. Altijd leuk als we op een regenachtige dag in de buurt zijn.................
Groetjes, Helga
Quote
#6
(02 August 2011, 07:32)Helga schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Hallo Yaniz,
Toen wij, heel lang geleden, in Ettelbruck op de camping stonden deden wij in dit winkelcentrum altijd onze boodschappen.
Ook wij hebben niet zo'n fijne herinneringen aan deze parkeerplaats. Hier heeft onze auto destijds een flinke deuk opgelopen toen een luxemburgse bezoeker, achteruit reed en ons over het hoofd zag.
Politie erbij,.............en begin dan maar eens uit te leggen ...........in het frans....
Maar gelukkig werd alles wel snel en netjes opgelost en konden wij weer verder met onze vakantie.
Het winkelcentrum bij Bastogne ken ik nog niet. Altijd leuk als we op een regenachtige dag in de buurt zijn.................
Groetjes, Helga

Aanrijdingen op zich zijn nooit leuk. In mijn woeste jaren ging ik vaker liftende naar Luxemburg en vanuit Maastricht kregen we een lift van een Duitse jongen en een Amerikaan. In Luik, waar je toen zonder veel moeite verdwaalde, gingen we de weg vragen. We stopten op een parkeerterreintje voor/tussen twee woningen. Eindelijk wisten we welke richting wij op moesten. Bij het langzaam achteruit rijden kwan er plots een auto het parkeerterreintje opgescheurd. Een boempje volgde. Eenmaal uitgestapt en gekeken te hebben viel de schade reuze mee. Slechts een deukje, eigenlijk diepere kras op de bumper van de Belg.
Nou, een heisa van hier tot in Keulen (best ver hoor!) en de Gendarmerie MOEST komen van hun. Met tatuu en blauw, blauw kwamen ze dr aan.
WE mochten instappen in de politieauto (had ik dat ook eens meegemaakt) en mee naar het bureel. Daar moesten we een getuigenverklaring invullen en die was ook nogeens in het Nederlands met echt zinnige vragen zoals: Wanneer ik geestrijk vocht genuttigd had en nog meer van die kwats. De verzekering van het voertuig klopte niet volgens hun. Na hun verzekering gebeld te hebben, bleek dat het een voorlopig verzekeringsbewijs was en het was in orde.
Spoedig mochten we gaan, verder op weg naar Luxemburg. Na een paar kilometer vroeg de Amerikaan mij of ik de krant die op de hoedenplank wilde aangeven, wat ik wel wilde. Gaf het nieuwsblad en hij maakte hem open. Er kwam een plak hash uit waar een huidige coffeeshop makkelijk twee weken mee kan doen.
Meteen was het idee geboren om de tent nog een nachtje in Belgie op te zetten. Zo wilden we niet de grens met Luxemburg over.
Na een weekje Wiltz gingen we naar Luxemburg stad naar een camping. Na een paar dagen besloten we naar Trier in Duitsland (Pruusses voor Ger) te gaan (Konden we ook zeggen dat we daar geweest waren.) We hadden een goede lift en werden in het centrum van Trier afgezet. Of de Duvel er mee speelde, kwamen we de liftgevende Duitser (Pruus, weer voor Ger.) tegen en we moesten mee naar Omi voor een teske koffie. Nou, wij mee naar Omi en aan de koffie. Denk dat in een uurtje tijd een keer of 8 de bel ging voor klanten hun grammetjes te halen.
Hadden wij weer!!

O ja, het winkelcentrum ligt bij de grens met Bastogne bij de benzine pompen. In Bastogne kan je naar Belgische begrippen leuk shoppen in de hoofdstraat. Als het maar even kan gaan we een ochtendje shoppen in Bastenaken. Wat neerkomt op frites eten en winkels loeren.

Nog even een tipje; De meeste tankstations in Luxemburg zijn gesloten op zondag, maar de grenspomp is open.

Quote
#7
Wha,ha,ha,wat een smakelijk verhaal.........................jullie moeten toch wel even in de piepzak gezeten hebben toen jullie de krant zagen.............
Ja, en dan ben je blij dat je van ze verlost bent..............kom je ze verderop in je vakantie weer tegen.......................schitterend!!!
Maarja, het was natuurlijk wel de kans van je leven om ''lekker'' lang in Luxemburg te kunnen blijven. (ik weet niet welke straffen er in die tijd op drugssmokkel stonden)
En dat winkelen van jou komt mij ook erg bekend voor............................lekker eten/snacken en kijken...............ik noem het altijd "just hang around"
Groetjes, Helga
Quote
#8
(03 August 2011, 08:31)Helga schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Wha,ha,ha,wat een smakelijk verhaal.........................jullie moeten toch wel even in de piepzak gezeten hebben toen jullie de krant zagen.............
Ja, en dan ben je blij dat je van ze verlost bent..............kom je ze verderop in je vakantie weer tegen.......................schitterend!!!
Maarja, het was natuurlijk wel de kans van je leven om ''lekker'' lang in Luxemburg te kunnen blijven. (ik weet niet welke straffen er in die tijd op drugssmokkel stonden)
En dat winkelen van jou komt mij ook erg bekend voor............................lekker eten/snacken en kijken...............ik noem het altijd "just hang around"
Groetjes, Helga

Helga, we zaten op de achterbank en niet in de piepzak! Maar ff serieus, bang waren we niet, maar we wilden wel zo vlug mogelijk uit de auto.
Qua mode loopt Belgie, althans daar in Bastogne een ietsepietsie achter.

Groetjes Joop und hund Yaniz.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.