Auberge du Vieille Chapelle Obereisenbach stopt ermee
#1
[Afbeelding: 23joi1f.jpg]

We reden er al vele keren langs en namen ons al lang voor om er toch eens te gaan overnachten. De prachtige ligging en de alomgeprezen gezelligheid wilden we ook eens "live" gaan proeven. Dit weekend was het eindelijk zover en het beviel ons zó goed dat we ons meteen voornamen om zeker nog eens (of zelfs vaker) terug te komen.

Helaas kregen we echter te horen dat de vriendelijke eigenaren hebben besloten om er van oktober mee te stoppen, erg jammer. Er is nog niets bekend over eventuele opvolgers........

Lezen er hier ook mensen mee die de Auberge kennen en hun ervaringen met het huis en de leuke beheerders ervan met ons willen delen?

Quote
#2
Ook ik rijd er vaak langs en ben er nooit geweest, maar mijn caravan staat dan ook bijna tegenover deze herberg. Ik weet van de buren op de camping die er hun ouders wel eens laten logeren dat het erg vriendelijke mensen zijn. De eigenaren moesten een keer vroeg weg en ze konden na het afsluiten de sleutel in een bloempot leggen. Ook werd hen gewezen waar het ontbijt stond, dit alles in goed vertrouwen. Erg jammer. Groeten, Yme
Quote
#3
Ik zie zojuist dat de auberge op 15 december 2012 weer is heropend door een Nederlands stel in de vorm van een 'motorpension'.

Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.







Alhoewel ik de personen in kwestie niet ken vrees ik toch dat het typisch Luxemburgse karakter van de auberge door dit concept verloren is gegaan.
Met name de mededeling dat er in zowel het restaurant als ook in het café gerookt mag worden en dat er voor niet-rokers een aparte ruimte is voorzien ervaar ik als de omgekeerde wereld (in mijn optiek dienen rokers zich aan te passen) en is wat mij betreft onacceptabel. Jammer, ik denk met weemoed terug aan de oude situatie.........
Quote
#4
Ja hoor Ger....hier ben ik het echt helemaal mee eens.
Als niet-roker zal ik deze auberge dan ook voorbij rijden...
Groetjes, Helga
Quote
#5
Ik had een heel ander idee van de `autentieke Luxemburgse sfeer` welke hier wordt genoemd... Hoewel dit misschien héél erg geliefd zal kunnen zijn bij motorrijders (men treft gelijkgestemden) doet het mij allemaal een beetje Amerikaans aan (sorry Amerika). Een soort "Easy Rider" gevoel. Het zou m.i. zeker passen in Amerika, maar ik denk niet dat het een grote aanwinst voor het authentieke Luxemburg zal zijn. In ieder geval niet het Luxemburg wat ik hier verder op het forum proef en dat vind ik jammer. Europa wordt zo een grote eenheidsworst...?
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.