Als eerste dan maar?? ;)
#1
Salut, ik ben dus Mandy, ik woon hier sinds dik 8 jaar en heb een gezin met twee kinderen, Selina van 4 en Finn van bijna 1. Mijn man is IJslander en die heb ik dus hier ontmoet, jullie zullen als echte Lux kenners dan ook wel weten dat het hier stikt van de IJslanders vanwege Cargolux Wink
Ik ben na een vakantie in Center parcs waar ik met veel Nederlanders heb gepraat toch maa eens gaan zoeken of ik niet in contact zou kunnen komen met Nederlanders die hier net als ik ook wonen want ik heb gemerkt dat ik de Nederlandse taal toch wel mis.

Ik ben benieuwd naar dit forum, ik geloof dat het zo ver ik kan zien niet erg actief is maar het is het proberen waard dacht ik zo Wink

Meer weten? Vragen stellen mag altijd Smile

Ps. ik kom oorspronkelijk uit Rottterdam, is misschien wel fijn om te weten haha
Quote
#2
Dag Mandy,
Allereerst natuurlijk van harte welkom op dit forum. Je bent het eerste lid dat iets op het forum geschreven heeft dat ook écht in Luxemburg woont, getuige het Luxemburgse vlaggetje bij je naam. Het forum wordt inderdaad nog niet erg druk bezocht maar wie weet is het een kwestie van tijd voordat meer Luxemburg-minded leden het hebben gevonden en ook actief mee gaan doen.

Zelf heb ik er als kind ook een tijdje gewoont, onder andere in de regio Arsdorf, in Hagen (bij Steinfort) en de laatste periode in een klein dorpje nabij Troisvierges genaamd Biwisch. Misschien ken je het wel.

Luxemburg blijft een speciaal plekje in m'n hart houden, momenteel woon ik in Zuid-limburg van waaruit het natuurlijk maar een kattensprong is naar het Groothertogdom. We zijn er dan ook vrij regelmatig te vinden, hetzij voor een (korte) vakantie, een weekendje of zelfs een dagtripje om aldaar lekker te gaan wandelen en natuurlijk even de auto vol te tanken Wink
Daarnaast beheer ik al een poosje een website die ik regelmatig van informatie voorzie zoals leuke wandelingen, een infopagina en meer.
Klik bovenaan dit forum in de balk op "wageral.nl" of
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




.

Leuk dat je het forum hebt gevonden, ik hoop dat jouw aanmelding voor andere Luxemburg-liefhebbers aanleiding is om zich ook aan te melden zodat dit forum tot een leuke, interessante én informatieve plek voor "Lëtzebuerg-frënn" zal gaan uitgroeien.
Het zou inderdaad ook erg leuk zijn als alle Nederlanders/Vlamingen die in Luxemburg wonen (en dat zijn er héél wat) via dit forum een leuk discussieplatform zouden kunnen opbouwen en zo hun ervaringen met het wonen en werken in het land kunnen delen.
Dus meteen maar even een oproep aan hen: Meldt je aan en doe mee!

Groet uit Zuid-Limburg
Ger
Beheerder Luxemburg-forum
Quote
#3
Hallo Mandy,
Welkom hier op het forum!!
Ik woon niet in Luxemburg maar kom er wel regelmatig een weekendje.
Als kind heb ik er een aantal jaren gewoond. Hier heb ik hele fijne herinneringen aan.
In welk deel van Luxemburg woon je?
Ik hoop dat je via dit forum een aantal 'taalgenoten' in Luxemburg zult vinden.
Groetjes, Helga
Quote
#4
Mojen.
Mijn naam is G Bollen.
Ik spreek Duits Frans en Zweeds.
Ik woon in een klein dorpje in Belgie vlak bij Maastricht.
Ik wil in Luxemburg gaan wonen.
Ik ben de crisis meer dan beu hier.
De werkeloosheid is hier hoog.
De scholen en de winkels en cafe.s gaan hier dicht en er zijn zeer veel huizen te koop.
Het lijkt wel een spookdorp hier.
Quote
#5
Hoi

Ik ben Nel. Vorig jaar hebben Andre en ik een caravan gekocht in Waldbillig op de camping cascade (500 meter van de schiessentumpel af ;-)
We proberen elke maand wel even te gaan een weekend. En natuurlijk gaan de voor het vierde jaar weer onze vakantie te vieren. Heerlijk land om in te vertoeven.
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.