Waar is deze foto genomen?
#11
Hier is mijn fotovraag: waar staat dit fraaie kerkje?

[Afbeelding: 1266z43.jpg]

Hier is mijn fotovraag: waar staat dit fraaie kerkje?
Quote
#12
Thumbs Up 
Hoi Reinier,
Leuk dat je mijn plaatje geraden hebt.....Static
Ik wilde al eerder reageren maar had een probleempje met inloggen..

En nu jouw plaatje.........Tjaaaa...dat komt me erg bekend voor...maar weet niet waarvan.....Huh Daar moet ik nog even goed over
nadenken /googelenBig Grin....

Groetjes, Helga
Quote
#13
Ook mij komt het erg bekend voor; ik denk in eerste instantie aan de regio Boulaide/Bigonville/Bavigne. Zit ik in de goede richting?
Groeten uit Dirbach/Luxemburg.
Quote
#14
Beste Ger,
Naar Luxemburgse afstanden gemeten zit je toch wel een stukje uit de koers. En bekend komt het voor natuurlijk. Er moeten honderden van dit soort kapelletjes in Europa staan. maar deze staat in Luxemburg ha, ha. Ik geniet hier nu al van. Je gaat toch niet slapen voordat je het weet?

Om het plezier in het zoeken te vergroten is hier een afbeelding van de binnenkant van het kerkje.
[Afbeelding: 2sbo3dk.jpg]
Quote
#15
Nou Reinier, wij waren gisteren wezen wandelen in de eerder genoemde regio en kwamen het kapelletje tegen (of in ieder geval eentje die er erg veel op lijkt) ergens tussen Esch-sur-Sure en Bavigne, kan het Kaundorf of Liefrange geweest zijn? Ik weet het niet exact meer maar herken het aan de bomen waaronder we een tussenstop maakten. Lekker plekje trouwens, nu stonden er aan de rechterkant bankjes tussen de bomen.
Hoop dat het deze keer goed is Huh
Quote
#16
Score !!! In die driehoek is het inderdaad. het is het kerkje van St. Pirmin. Als je vanaf het parkeerterrein, waar je naar boven gaat rijden, langs de weg eerder rechts afslaat, dan ga je naar een bron waar het verhaal van de priester een deel van uitmaakt. Mojen!
Quote
#17
Geloof niet dat ik daar al geweest ben....al komt het me wel bekend voor....
Ik zal de volgende keer als ik in de buurt ben eens gaan kijken daar...
Mooi kapelletje!!!

Groetjes, Helga
Quote
#18
Beste iedereen, deze is misschien wel te makkelijk, maar toch...[Afbeelding: 168fpyq.jpg]
Quote
#19
(28 July 2013, 10:13)Reinier schreef:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Beste iedereen, deze is misschien wel te makkelijk, maar toch...

Ja, dat is inderdaad een bekende, ook hier zijn we deze week nog langsgelopen. Zal het nog even niet verklappen zodat anderen kunnen blijven raden. Vandaag nog wandeling 1 rond Kaundorf gelopen waarbij we weer langs St.Pirmin kwamen. We zijn ook het door jou genoemde kapelletje met het bronnetje gaan bekijken en hebben er meteen wat foto's van gemaakt, zal ze als we weer thuis zijn plaatsen in deze topic. Leuk zo'n raadrubriek, je steekt er altijd wel weer wat van op Static
Quote
#20
Beste Ger, bedankt voor het niet laten uitlekken... de foto is genomen uit de toren van het kasteel van Esch sur Sure. Prachtplek in Luxemburg (zoals bijna alles).
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat uit.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.