kerstmarkten in Luxemburg
#1
(goh wat is het stil hier)

December is uiteraard de maand van de kerstmarkten in deze regio! In een ander topic werd er al over geschreven, maar ik dacht dat het misschien nuttig was het een eigen plek te geven.

In Luxemburg stad zijn zover ik weet twee markten gaande:

de grote kerstmarkt in het centrum, Place d'Armes. Open tot en met 1 januari 2012 (maar op 1e kerstdag gesloten!) van 11.00 tot 22.00.

de St. Nicolas markt op Place de Paris, in het winkelgebied bij het station. Elke dag open van 11.00 tot 19.30 tot en met 23 december.

uiteraard zijn er her en der in het land meer markten (zoals de piepkleine naast mijn kantoor in Leudelange, één stalletje en Glühwein voor maar 1 Euro!) dus kansen genoeg om van de sfeer te genieten onder het genot van Glühwein en een portie Gromperenkichelcher!

"over de grens" zijn er ook kerstmarkten, zoals bijvoorbeeld de grote kerstmarkt in Trier. Is alleen wel een stuk drukker, afgelopen zaterdag was er na 10:30 al geen enkele plek meer vrij in de vele parkeergarages!

Peter
Quote
#2
Peter, een paar jaar geleden zijn we nog op een leuke kerstmarkt rond (en ook in) het kasteel van Vianden geweest, is daar inmiddels geen kerstmarkt meer?

En inderdaad, wat is het stil hier. Toch lezen er volgens de statistieken héél wat "niet-leden" mee. Misschien moeten we die toch eens over de streep trekken en lid laten worden Static

Na de feestdagen, als iedereen weer uit de winterslaap ontwaakt en weer plannen gaat maken voor de komende vakantie bloeit het hier vast wel weer op......

Ger
Quote
#3
.............en tot die tijd doen we het gewoon met wat minder mensen.
Ik heb hier toch al een paar ideeen opgedaan voor mijn komende uitstapjes naar Luxemburg.
Ik vertelde eerder dat ik nog voor de feestdagen naar Luxemburg wilde gaan maar het plan is gewijzigd.
We gaan nu tussen kerst en nieuwjaar. Jammer, want dan kan ik die gezellige kerstmarkten, waarover Peter mij tipte niet bezoekenSad
Maar ja, ik ga ervan uit dat Luxemburg dan toch nog een beetje in de kerstsfeer is. De kerstmarkt staat dan gewoon op het programma van 2012 Smile
Wel handig hoor Peter dat jij zo lekker dicht 'bij de bron' woont!!
Zo kun je ons helemaal up-to-date houden Wink Smile

Groetjes, Helga
Quote
#4
welkom :-)

Vianden heeft ongetwijfeld een kerstmarkt en andere plaatsen ook. Maar eigenlijk kom ik daar zelden of nooit. Dat is het verschil tussen tourist en inwoner. Door de weeks werken en in het weekend eigenlijk ook te weinig tijd om het land in te trekken. Meestal combineren we het ontdekken van nieuwe plekken in Luxemburg met bezoek van vrienden/familie, zodat beide wat "nieuws" zien.

Peter
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.