Winterbanden verplicht vanaf 1 okt 2012
#1
Net als o.a. in Duitsland nu al het geval is wordt vanaf 1 oktober bij het rijden tijdens winterse omstandigheden in Luxemburg het gebruik van winterbanden verplicht.

Meer info:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Quote
#2
maar het is nog niet zeker of het voor buitelandse autos ook verplicht wordt. Zie:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.




Quote
#3
Op de site van de ANWB
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.





lees ik dat ook buitenlandse auto's van winterbanden voorzien moeten zijn in geval van winterse omstandigheden. Net zoals bijvoorbeeld in Duitsland waar de eis ook voor alle auto's, ongeacht waar ze vandaan komen, geldt.
Persoonlijk zou ik absoluut niet met zomerbanden door de Ardennen gaan rijden, de autowegen zijn meestal goed berijdbaar maar als je door de dorpen rijdt heb je ze toch echt wel nodig de komende wintermaanden.
Quote
#4
De 'winterbandeplicht' telt voor alle auto's die gebruik maken van de Luxemburgse wegen, dus ook voertuigen uit andere landen zoals je hier kunt lezen:
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Ik vind de discussie of het al dan niet verplicht is ook niet zo interessant; je kunt Luxemburg niet vergelijken met vlakke landen zoals Nederland waar men meestal na enkele uren de wegen ijs- en sneeuwvrij heeft gemaakt. Met name op de wegen tussen de kleinere plaatsen kan het soms spekglad zijn en laat men vaak de sneeuw voor wat het is. Persoonlijk zou ik geen lekker gevoel hebben om daar met zomerbandjes door het bergachtig gebied te tuffen, levensgevaarlijk voor jezelf maar ook voor andere weggebruikers. Winterbanden zijn er niet voor niets!

Ger
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 1 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat uit.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.