Oud & Nieuw
#1
Beste allen,

Ik heb me zitten oriënteren om te kijken of we dit jaar Oud & Nieuw gaan vieren in Luxemburg Stad. Na wat rondzoeken op internet kom ik tot de conclusie dat men in Luxemburg geen, of in ieder geval niet zoals wij dat doen, Oud en Nieuw vieren. Klopt dit of is dit een onjuiste aanname?

Dankje.

Groeten,
Raymond
Quote
#2
Allereerst "Mojen" en welkom op dit forum Raymond.

De Luxemburgers vieren ook nieuwjaar, net zoals hun buren Duitsland en Belgie. Maar niet zo uitbundig als bij ons in Nederland.
'Oud & Nieuw' heet in Luxemburg trouwens Sylvester / Silvester; even Googlen daarop levert vast wel leuke suggesties op........


Laat je even weten wat het uiteindelijk is geworden en hoe het is bevallen in Luxemburg?
Quote
#3
Hoi Ger,

Bedankt voor de toelichting. Dat het iets uitbundig gevierd wordt is helemaal geen probleem, maar is er die avond wel iets te doen in de stad (uiteten, (nationaal)vuurwerk, enz.) Of zijn dit niet de dingen waar je aan moet denken bij het Sylvester?
De hotelprijzen liggen die nachten niet extreem hoog wat er op kan duiden dat ze op die manier toch mensen proberen te trekken om de kamers gevuld te krijgen (en dat zegt dan iets dan weer iets over hoe veel/weinig er aan Sylvester viering wordt gedaan?). Het zijn slechts een aantal gedachten, maar ik wil graag met mijn vrouw ook dit jaar naar het buitenland met Sylvester en Luxemburg hebben we nog nooit aangedaan.

Bedankt en groet,
Raymond
Quote
#4
In Luxemburg-stad is altijd wel wat leuks te doen en dus ook op oudejaarsavond. Het is een schitterende en sfeervolle stad die je absoluut gezien moet hebben. Zeker rond de feestdagen is het er heerlijk toeven.

Kijk ook eens op de website van het Luxemburgse 'VVV'; visitluxemburg.com 
Forummededeling: De links in dit bericht zijn alleen zichtbaar voor leden van dit forum.
Ben je (nog) geen lid registreer je dan eerst en word lid. Ben je al lid meld je dan aan.






Misschien dat forumlid Peterlux (hij woont in de stad) nog wat leuke tips heeft?

Ik zal 'm even een PB'tje sturen..........
Quote
#5
Er is van alles te doen op oudejaarsavond maar veel van de activiteiten zijn besloten of je moet er van te voren kaarten voor hebben. Zomaar "ergens" heengaan kan op een teleurstelling uitlopen. In de binnenstad is het bijzonder druk zo ook in het uitgaanscentrum Clausen.

Privé afsteken van vuurwerk is in Luxemburg officiëel verboden, maar wordt oogluikend toegestaan op 31-12 van 23:45 tot 01-01 00:15.

Peter
Quote


Ga naar forum:


Gebruikers die deze discussie lezen: 2 gast(en)

Jouw forum-permissies
Je mag geen discussies starten.
Je mag geen reacties plaatsen.
Je mag geen bijlagen posten.
HTML staat aan.
MyCode staat aan.
Smilies staan aan.
[img]-code staat aan.